fredag 8 februari 2013

A treasure in the supermarket / En riktig pärla på stormarknaden

I'ts Friday... Again! Feels like it's Friday all the time, don't you think? Well, however, Friday means going to the supermarket to buy some ingredients for the Friday dinner, so I went there before my son's floorball practice, and found the most amazing treasure! It's real heavy, has just the perfect shabby look that I love, and the most fantastic turquoise colour. Have to admit I'm a fan of turquoise.

You might wonder what I would do with such a piece, but I think it would look gorgeous with some fresh flowers in it, don't you think?



Well, now it's time to enjoy the Friday dinner, watch some TV, eat some snacks and enjoy the fact that the weekend has started. I've actually got something more to look forward to tonight as well... I bought the new issue of Elle Interior earlier today, so I will read that tonight. A perfect evening that is!


Det är fredag... Igen! Det känns som att det är fredag hela tiden, tycker ni inte det? Nå, hur som helst så innebär fredag ett besök på närliggande stormarknad för att köpa det som behövs till fredagsmyset, så vi åkte dit innan sonens innebandyträning och hittade ett riktigt superfynd! Den är supertung, har den där perfekta slitna looken som jag älskar, och en helt underbar turkos färg. Jag måste erkänna att jag är ganska svag för turkos...

Ni kanske undrar vad jag skulle ha en sådan till, men jag tror att den skulle bli jättefin med en blombukett i, vad tror ni? 

Nå, nu är det dags att njuta av middagen, se på TV, äta lite snacks och njuta av att helgen börjat. Jag har faktiskt en sak till att glädjas åt också. Jag köpte nya numret av Elle Interiör tidigare idag, så jag ska läsa den ikväll. En perfekt fredagskväll med andra ord!

1 kommentar:

  1. Så skjønn mugge. Den så riktig antikk ut. Blir nok koselig med blomster.
    Jeg synes også det er fredag hele tiden - og mandag:) Tiden går fort. Snart er våren her. Det skal bli godt.

    Ha en trivelig helg.

    SvaraRadera