torsdag 7 februari 2013

New project for the hall / Nytt projekt för hallen

It's yet another snowy, cold and windy day here in Sweden, and it was even worse during the night, which made it almost impossible to sleep. So, what did I do instead? Well, I actually started to plan a new project, not a huge one, but definitely a fun one...

I'm a bit tired of our hatrack in the hall, and I'm even more tired of the coat hangers, so I've decided to do something about it. The hatrack is brown at the moment, and I'm not a big fan of brown, so I'm planning on painting it in a shabby white instead. I'm a big fan of white, but I want to make it a bit more unique, so I will make knitted covers in various colours for all the coat hangers. I've finished one already, just to try the idea, and that one is white, but I'm planning on making the rest in various pastel colours to make it more vivid. I can see it before me in my head, and it looks great in the vision, so I just hope it will look as nice in reality as well.

I really love the fact that knitted home accessories is back in the spotlight again. I love to knit and it's a lot more fun to knit home accessories than clothes, so this trend suits me perfectly.



Before/Före

After/Efter

Ytterligare en snöig, kall och blåsig dag här i Sverige, och det var ännu värre inatt, vilket gjorde det så gott som omöjligt att sova. Vad gjorde jag istället då? Jag började faktiskt planera ett nytt projekt, inte något jättestort, men definitivt roligt.

Jag är ganska trött på hatthyllan i hallen och jag är ännu mer trött på klädhängarna, så jag har bestämt mig för att göra något åt det. Hatthyllan är brun och jag är inte speciellt förtjust i brunt, så jag tänker måla den vit med shabby chic-look. Jag tycker väldigt mycket om vitt, men jag vill att det ska bli lite mer unikt, så jag ska sticka klädhängarfodral till alla klädhängarna. Jag är klar med en som jag gjorde som test för att se hur det blev, och den är vit, men jag tänkte sticka resten i olika pastellfärger för att göra det mer levande. Jag kan se det framför mig i tankarna, och där ser det riktigt bra ut, så nu är det bara att hoppas på att det blir bra i verkligheten också.

Jag är verkligen glad över att det blivit populärt med stickade inredningsaccessoarer igen. Jag älskar att sticka, och det är mycket roligare att sticka inredningsaccessoarer än kläder, så den här trenden passar mig perfekt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar